• وبلاگ : شب شعر
  • يادداشت : كيف مي كنم
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ياس 


    خيلي عالي بود .حسابي کيف کرديم

    اين وبلاگ دوم من است
    + ماموستا ن احمدي 

    1-      " همسايه خدا شده ام " اشاره به رسيدن به مقصد و نزديک شدن به آن است ، که همان معرفت حقيقي که عارفان گويند : ما عرفناک حق معرفتک – همان راهي که سيدنا علي (ع) مي گويد : بنده بوسيله عبادت و خداپرستي به جائي مي رسد که چشمش چشم خدا ، گوشش گوش خدا ، دستش دست خدا و..... مي شود .

    2-       و در آخر " کيف مي کنم"  رمز لذتي است که عارف بعد از طي طريق و راه دراز مي بيند ، و قاعدتا خوشحال مي شود ؛ چون اين طبيعت آدمي است که هر وقت به مقصود مي رسد شاد مي شود و کيف مي کند .

    3-      عارف کيف مي کند و پيروان شيطان و نفس نيز کف مي کنند .

                                                                          موفق باشيد

                                                                       ماموستا ن احمدي

    + ماموستا ن احمدي 


    نقبي بر شعر " کيف مي کنم"

    1-      "اين و آن " کنايه از ما سوي الله است ، آنچه جز خدا باشد، بيانگر بريدن از غير خدا و توجه به سوي او کسي که نگاه يک بنده واقعي بايد تنها به سوي او باشد و بس، و اين وظيفه هر بنده مؤمني است ، که همه چيز را در خدا ببيند ؛ زيرا جز او باطل است ، و بدون اراده او کاري نمِش ود کرد ، ألا کُلّ شيء ما خلا الله باطل -  و کلّ نعمة لا محالة زائل .

    2-      " همرا جاده ها" کنايه از صراط مستقيم است ، آن صراطي که حد اقل شبانه روز 17 بار در نماز مي خوانيم " إهدنا الصراط المستقيم" ، راه بندگان صالح خدا ، فأولئک مع النبيين و الصديقين و الشهداء و الصالحين وحسُن أولئک رفيقا .

    3-      "راهم دراز بود " همان راه رسيدن و تقرّب به معبود ، که واقعا راه درازي است ، بايد فرمانها به جا آورد و از ممنوعيتها دوري کرد ، و ......

                                                                                      ادامه دارد    


    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ جمعه 11 فروردين 91 نوشته (كيف مي كنم) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.